Úvod Recenze knih

Město: Praha
Rok vydání: 2009
Počet stran: 111
ISBN: 978-80-86922-14-0
cena : 160-200 Kč

Anotace

Chlamydie jsou bakterie, které žijí v hostitelích. Někdy přetrvávají v těle a nezpůsobují žádné obtíže, ale někdy jsou původcem onemocnění, které označujeme jako chlamydióza. Často se přenáší sexuálním stykem, ale je možný i nepohlavní přenos chlamydií. Existuje rovněž plicní chlamydii.

Naše recenze

Lékař Bohumil Ždichynec ve své publikaci seznamuje čtenáře s chlamydiemi, o kterých mnozí máme ponětí, ale naše informace jsou často neúplné a omezené. Odborník vysvětluje vše, co se týká chlamydií, ale celkově je kniha vsazená do kontextu, takže zároveň poučuje čtenáře o mikrobech jako takových, o bakterologii, o bezpohlavních bakteriích, celkově se vcelku podrobně zaměřuje na mikroby v souvislosti s člověkem. Poté se konečně dostává k „chlamydaceae“, což je právě zvláštní čeleď bakterií. Popisuje možnosti nákazy, zabývá se epidemiologií, posudkovou směrnicí, historií nákazy, rozlišením nákaz... Věnuje se také klinickým onemocněním způsobeným chlamydiemi (zánět močové trubice, těhotenské komplikace,...). Kromě toho se také zabývá chlamydiózou u ptáků a dalšími infekcemi spojené s touto bakterií. Publikace dále nastiňuje možnosti léčby, prevence atd. Kniha je rozdělená do mnoho krátkých a přehledných kapitol, které jsou napsány tak, že jim rozumí i člověk, který není medicínský vzdělán. Publikace je totiž primárně určená laikům, kteří se o této bakterii chtějí dozvědět více. Díky krátkým kapitolám a struktuře textu je kniha čtivá a přehledná. Na závěr knihy najdete seznam použité literatury, který můžete využít, budete-li si chtít své oblasti v této problematice rozšířit nad rámec této monografie. Kniha je bez obrázků.